donderdag 14 november 2013

Fashion Favorite | Acne Studios

Ik zal het me jammer genoeg niet snel kunnen veroorloven, maar toch zijn er een paar designer merken waar ik echt fan van ben. Eén daar van is het Zweedse fashionbrand Acne. 
Als je ons blog een beetje volgt wist je dit misschien al, want ik liet het jullie al eerder weten bij een collage die ik poste. 
Ik vertel jullie graag iets over dit merk en hoop dat ik jullie er net zo enthousiast over kan krijgen als ik ben!



Grote kans dat wanneer je het merk niet kent je de naam nogal vreemd vind voor een mode merk (net als ik vond), hier werd eerst ook een beetje mijn interesse door getrokken. Ik kan je verzekeren dat de Acne waar ik het hier over heb gelukkig niets te maken heeft met wat weleens plotseling op je gezicht verschijnt en waar we niet heel blij van worden. De naam Acne is namelijk een afkorting van 'Ambition to Create Novel Expression'. 



Het merk bestaat sinds 1996 en werd opgericht door Jonny Johansson. Zo begonnen ze met het maken van jeans. Ondertussen zijn ze uitgegroeid tot een groot modemerk met collecties in een moderne stijl met rechte lijnen in de pasvorm. de meeste items doen me veel denken aan de boyfriend look, lekker oversized. Ook zie ik kleding die de zakelijke kant op gaat, maar wel vrouwelijk en heel stijlvol is.


Het leuke aan de kleding (die online te krijgen is) vind ik dat het goed te combineren blijft maar wel je outfit iets eigenaardigs en aparts geeft.


Een kledingwinkel die toch een stuk goedkoper is en die me een beetje aan de stijl van Acne doet denken is Monki. Dus zolang het saldo van mijn bankrekening niet flink stijgt shop ik lekker daar!

Kenden jullie dit merk al en wat vinden jullie van deze stijl?

Liefs,
Alicia

2 opmerkingen:

  1. Superleuk ! Leuk artikeltje ik hou van de monki had toevallig laatst nog een post over de monki gedaan ! Kus www.lifeofnessah.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi merk is het! Zou er graag wat items van willen hebben!

    BeantwoordenVerwijderen